V tomto článku uvádzame podstatné časti z výberu metodických usmernení, ktoré ÚVO zverejnil v mesiacoch október až december 2023.
Okrem iného sa dozviete názor ÚVO na témy:
-
Súhlas vlastníka susednej nehnuteľnosti so stavbou ako zmluvná podmienka
-
Splnenie podmienok účasti osobného postavenia pri uzatváraní dodatku
-
Žiadosť o poskytnutie informácií o verejnom obstarávaní pred jeho vyhlásením
-
Možnosť vylúčenia účastníka rámcovej dohody, ak nespĺňa podmienky účasti
-
Započítanie častí zákaziek na účely zápisu do zoznamu odborných garantov
-
Uzatvorenie zmluvy s hospodárskym subjektom, ktorého členovia riadiacej štruktúry sú osoby podľa § 11 ods. 1 písm. c)
a iné.
Ak by Vás niektoré metodické usmernenie zaujalo, môžete si prečítať jeho celé znenie, stačí ak kliknete priamo v texte na jeho číselné označenie.
Ak posledný deň lehoty na predkladanie ponúk pripadne na deň pracovného pokoja
Metodické usmernenie č. 13380-5000/2023 zo dňa 18.10.2023
Verejný obstarávateľ vyhlásil čiastkovú zákazku v rámci zriadeného DNS prostredníctvom príslušného informačného systému, pričom koniec lehoty na predkladanie ponúk stanovil na deň, ktorý je dňom pracovného pokoja.
Ustanovenie § 21 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní sa aplikuje všeobecne pri výpočte/určení lehôt uvedených v zákone o verejnom obstarávaní, t. z., že sa aplikuje aj vo vzťahu k lehote na predkladanie ponúk.
...V situácii, ktorá je predmetom Vašej žiadosti, je zo strany verejného obstarávateľa potrebné postupovať pri určení lehôt podľa § 21 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní a upraviť v elektronickom prostriedku nastavenie lehoty na predkladanie ponúk takým spôsobom, aby posledný deň lehoty bol najbližší budúci pracovný deň. Zároveň je v tomto prípade potrebné publikovať korigendum oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania/výzvy na predkladanie ponúk.
Možnosť priameho oslovenia subjektu pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou
„Ak oslovím 3 firmy za účelom predloženia ponúk pre potrebu stanovenia predpokladanej hodnoty zákazky a na základe tohto prieskumu predpokladaná hodnota zákazky nepresiahne zákonom stanovenú hranicu pre povinné zadávanie zákazky cez elektronickú platformu – čiže pôjde o zákazku s nízkou hodnotou pri tovaroch a službách do 70 000 € bez DPH, môžem pri takýchto zákazkách následné ešte raz osloviť už len jednu firmu prostredníctvom emailu?“
Ak chcete dočítať celý článok, prípadne mať možnosť hlasovať v ankete a vidieť jej výsledky, objednajte si, prosím, platený balík.
Ak už platený balík máte, prihláste sa, prosím.